Om Dylan var göteborgare

Ja, då skulle jag förstå den här hopplösa förälskelsen.

Jag såg filmen The Hurricane igår som är baserad på en sann historia om boxaren Rubin Hurricane Carter som blev oskyldigt dömd till tre livstider för mord för att han var svart. När han satt inne skrev han en bok om sitt liv och en kille i Kanada läste den och tog kontakt med Hurricane i fängelset och den här pojken och hans familj började kämpa för att Hurricane skulle frias och efter 22 år i fångenskap blev han äntligen frikänd. Soundtrack till filmen är Dylans låt Hurricane som handlar om just honom. Hela historien är otroligt rörande och sedan igår har jag inte kunnat sluta spela Dylan..
Dylan Dylan Dylan, som jag sågat honom.
 
Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag då, förtjänar inte jag en ursäkt också? :D

2009-04-02 @ 14:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0