Därför är det bra att ha flyttat hemifrån

1. Man hinner inte äta sig less på julmat, julgodis och annat juligt innan julen faktiskt är kommen vilket det är hög risk för när man bor hemma.
2. Man längtar hem lagom till jul.
3. Man kan äta med gott samvete när man är hemma eftersom hemlagad mat är lite av en bristvara när man bor ensam.
4. Och när man har ledsnat på att vara omringad av familj och andra kan man bara återvända till sitt eget krypin i staden.

Btw kan jag säga att den här dagen har varit bra och inte det minsta långtråkig trots att jag inte åstadkommit just ett jota. Inledde juldagen med att titta på Bröderna lejonhjärta och läsa lite twilight. Helt plötsligt var det hög tid för middag med farmor, mormor och göran. Därefter paketlek, tv och ytterligare lite läsning. Sen blev man trött i ögonen och ska därför strax krypa till kojs!

Nu kanske alla undrar varför i hela helvete jag inte är på skalet eller rent av i stan när jag för första gången har krogåldern inne då det är juldag och allt?! Men var det nåt jag sket i så var det faktiskt i att jag kanske är den enda som är nykter ikväll. Är man trött och osugen så är man. Får se hur sugen man är imorgon istället ;)

Godnatt folket.


Kommentarer
Postat av: therese

Du var inte den enda nykter igår :)

Jag tycker du ska ösa ikväll ja ;)

2009-12-26 @ 11:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0