Får jag kasta mig igenom ditt fönster?

Och rusa rakt in i ditt liv?
För jag vill ha dig, ha dig, ha dig, ha dig, ha dig, ha dig, ha dig, ha dig



Det är alltså tisdag i vinterstaden, som bekant är täckt av snö. Vägarna blänker, varnar för halt väglag
och imorse var det julkalendern. Jag såg den inte. Det är inget jag brukar se. Istället sov jag, där bredvid Kibän i hennes stora, mjuka, sköna säng.
Halv tio styrde jag stegen till Fristilen, gymmade på tom mage. Det var nice och duschen efteråt ljuvlig. En textlektion, en lunch, en religionstimme, en kopp te i lyan med fina människor. Jag gick hem, mötte Håkan i dörröppningen, väntade in Kibän för att hon skulle göra mig sällskap, äta min sallad och vara lycklig och förtvivlad samtidigt, precis som man är när Håkan sjunger för en. Och svettas i lila byxor. Perfekt.

Nåt sjukt hände. Jag kan typ inte ens förklara. Skrika, grina, snurra runt runt. Och Kibän efter.
Jag blir hellre ensam än lycklig med någon annan

Efter en cigg eller två tog man bussen till vaccinering. Ännu känner jag inget och jag hoppas jag inte gör det imorgon heller. 9.00 är det dags för att köra rondeller. Önska mig lycka till, för jag kan behöva det.

Fan vad fina vänner jag har förresten. Lyx mig, på allvar.

Kommentarer
Postat av: sandy

jag saknar dig martan

2009-12-01 @ 23:59:24
URL: http://swinberg.blogg.se/
Postat av: sara

Åhhh.. jag gillar det här :D

2009-12-02 @ 10:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0