Rikt med detaljer, tjockt med inlägg

Jag kände att jag helt enkelt blev tvungen att dela upp min vecka i flera inlägg. Här kommer alltså helgen för den som bryr sig, typ Olle.  Kan inflika med att säga att hon och jag ska hänga på fredag. Så alla andra som jag eventuellt redan har lovat, sårri. Kvalitetstid med en neger går alltid före.

Nå, var var vi? När jag kommit hem till byn i fredags eftermiddag kom Sandra Winberg m.fl och hälsade på en sväng. De hade åkt upp till Jämtland för att överraska the jansson family, vilket jag inte hade något emot. Lite senare ringde Olzn och bjöd mig på förfest hos honom och var det nåt jag inte tänkte banga så vare väl det! En dusch och en övningskörning in till stan senare satt man i soffan på hemvägen och lyssnade på Hoffmaestro. GÖTTARE.
Tiden tickade på och vi vart fullare. Jag, Olzn och lillen drog till Marité men eftersom lillen är just liten kom han inte in och Olzn drog rätt snabbt. Men jag träffade massa andra göttingar därinne som tur var, bland annat Bäst-ebe♥ och Eldebro, nyss fyllda 18!
Krogen stängde väl vid två va och den här damen gick hemåt. Blev sällskapssjuk så A och D kom och sov hos mä. Och klockan tio fick A skjutsa mig på jobb. Kan säga att det var den längsta jävla arbetsdagen jag varit med om.
Törstig, hungrig, trött, sur, ville vara ute i solen som alla andra.  Men klockan 18 släpptes man ut och drog i sig första bärsen i Malins bil. Vi åkte hem till mig för en dusch, vidare till Hara för att få finmiddag och göra sig klar för dans. Pubkväll och Barbados på fröjdholmen vare ja, och förfest hemma hos mig med P och E. Blev en lyckad kväll. Nog. Säkert. Antagligen. Haha. Nog om det. Dagen efter var verkligen en dagen efter då man inte gör någonting alls. Inte äter, inte sover, inte ser på tv, man bara är. Åtminstone tills klockan blev fyra, för sen skulle jag jobba igen. Skjut mä hellre, fast nä, tiden gick fort och jag övningskörde hem till byn efteråt. Jag känner att nåt är på gång!

Idag är jag alltså l-e-d-i-g vilket jag älskar. Har inte gjort någonting förutom ätit frukost, lunch och borstat tänderna idag. Är dock lite uttråkad nu efter att ha skrivit inlägg i 40 år, såee därför ska jag klä på mig och traska över till farmor. Hörde nåt om nybakta bullar..

På återseende.

Kommentarer
Postat av: negern

'kvalitetstid med en neger gar alltid före', du ar rolig du marta.

2009-07-22 @ 08:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0