Då fick man vykort igen då!

Jag gillar att komma hem till lägenheten som ikväll och upptäcka ett litet vykort bland all reklam, denna gång var det från Annie som varit i Spanien men som är hemkommen nu. Därför bör jag försöka få ner några ord om P&L, ändå..

Vi kom ner på onsdag mitt på dagen, jag kibän och grabbarna. Vi svettades, köade, satte upp våra tält och började dricka. Sen fortsatte det så hela festivalen. Redan första kvällen söp jag bort min kamera, mitt leg och mitt bankkort. Eller så blev det stulet, det har jag inte en jävla aning om faktiskt. Jag sabbade också mina fötter som förblödde, men jag hade snälla vackra pojkar i min närhet som torkade både tårar och tår torra. Klockan 7 på morgonen däckade jag på mage i faluncampet med en halvdrucken starköl i handen och sov så tills solen värmde mig till vakenhet igen en timme senare.

Torsdag morgon och jag hittade hem till Lindholm och Kibän. Vi och grabbarna gick till en närliggande park för att sola och dricka grogg vilket var jävligt nice och vid fyra var det äntligen dags för första konserten. (Skulle se dileva på onsdagen men det var fullt när vi kom dit.) Simon Norrsveden inledde vår tid på P&L och han var så jävla snygg och bra. Jag kunde inte riktigt sitta still. Efter honom såg vi Dileva, vilket var helt jävla lovely. Han är så fin och underbar och tar bort precis all ångest och annat som inte gör en lycklig. BÄÄÄÄHÄÄST. Sen såg vi Volbeat och den där Lykke li som förövrigt var huuuuuuur jävla bra som helst. Vid det här laget hade vi mött upp Runeboy också som vi spenderade natten hos på hans familjs gård utanför Falun. Det var kanske det bästa av allt på heeeeela tiden. Vi fick sova i en liten stuga med tre sängar i som stod placerade i en kohage. Den var varm och hade ett litet kök och vi kalasade på chips och mjölk tills vi blev trötta och ville sova.  Morgonen därpå åt vi frukost och var sedan ute på gården och gjorde lite blandat jox, jag tyckte det var supermysigt. Därefter väntade en efterlängtad dusch, mmmmmmmmmm! Förstå att jag inte ville åka tillbaka till den där campingen sen där allting bara luktade bajs och var eländigt.

Framåt tvåtiden skulle vi bege oss tillbaka till Borlänge eftersom Parken började lira klockan tre. Olyckligt nog så hann vi aldrig se honom eftersom Rune inte hittade några bilnycklar och vi var tvungen att vänta på en annan bil. Surt vare ju, men han kommer trots allt på yran så jag var inte bitter särskilt länge. Jag älskade ändå livet i ett baksätet på den där trånga himla bilen med en spade i ryggen och en knugis i knät och Billie och håkan strömmande ur högtalarna. Mmmmhwa :) Förkrök i en park när vi kom fram och ätit, och vid nio öste vi järnet till The sounds!! Sedan chillade jag till Mando med min hemskt saknade Sofia och somnade huller om buller med hundra andra i vårt tält!

Lördagen kom och solen var fortsatt het. Jag, Kibän, Emil och Carro gömde oss i skuggan så gott vi kunde tills det började närma sig konsertdags. Melody club, Florence och Miss Li spelade nära så det blev rätt intensivt där, men fan vad bra det var!!!!

fortsättning följer om jag orkar

Kommentarer
Postat av: sofia

Åh så underbart att träffa dig igen men underbara vän...hoppas vi ses snart igen, ska verkligen försöka komma :) <3

2009-07-03 @ 16:22:45
URL: http://emmasofiaolknuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0