Barcalife

Sa var vi igang. Efter en fruktansvart lang och obekvam natt pa arlanda kom vi slutligen till Barcelona och dess varme. Efter ett par omvagar och ganska mycket hjalp hittade vi slutligen till vart hostel Maritima dar vi skulle spendera vara tva forsta natter. Hostelet ligger langs La Rambla och nara stranden, sa det ar till storsta del dar vi har tillbringat vara tva forsta dagar, vilket i sin tur resulterat i lite omma axlar och en lite om panna.
Hostelet var ungefar det lagsta i klass man kan komma. AC:n skramlade svinhogt. duschen var det skitigaste man sett ungefar. Det var bajs (eller nagot) pa toagolven. Frukosten som ingick bestod av varm mjolk och gamla kalaspufffar, nagon minst lika varm persikajuice och vitt brod pa pase med margarin och jordgubbsmarmelad som enda palagg. Kan saga att man inte fick i sig mycket av den..
Vi delade rum med tva trevliga fransyskor och en kines.
Igar kvall testade vi spaniens nationalratt Paella, men jag gillade det inte sarskilt mycket.

Imorse packade vi ihop oss och flyttade till en annan del av stan och till ett nytt hostel. Urbany Hostel heter det. Om man soker pa google finns massor av bilder darifran. For cirka 30 kronor mer per natt fick vi saaaaaaa mycket mer har. Och detta behovde vi, tro mig.

Men nu kurrar magen. Hors!

Kommentarer
Postat av: syster yster

ååå, vad glad jag är att du inte lägger ner bloggandet bara för att du är ute å ser dej om i livet! Gött att få lite mer ingående info om hur du har det å inte bara läsa "läget under kontroll på fejan" på detta vis slipper du också dra alla historier in real life, när vi ses ;) jag ska ta upp mitt bloggande nu också, när allt börjar lugna ner sig lite..så om du vill kan du ju kolla in mitt molkomliv då och då..puss!! älskar dej tinalina

2010-08-23 @ 18:19:53
Postat av: linnea sundberg

saknareeeeee!!!!

2010-08-23 @ 22:05:14
Postat av: annie

fan vad skönt att ni ska till urbany. nu drar jag en lättnadens suck. det är skitbra! åh, saknar dig megamycket. jag gjorde bort mig idag. vill att du ska vara hör och skratta åt mig.

Postat av: Johanna Kusin

Fan va kul att bara sticka iväg och klara sig på vad livet erbjuder:) Ha så roligt och hoppas ni får en fin upplevelse, så blir det en öl på news när du kommer hem :)

2010-08-24 @ 17:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0