Det gångna året i kort

Nu har 2009 gjort sitt och överlag har det varit ett fantastiskt år. Jag har varit glad, mött många fina människor och gjort massor av sådant som bara jag gör. (Känns det som)
Känner dock att det vore på sin plats med en liten kort sammanfattning av det gångna året.
Så vänner - läs, njut och låt dig bli påmind om sådant du varit delaktig i. 2010 blir något alldeles extra.

Jag inledde året med att titta på vännermaraton och spela alfapet tillsammans med tre herrar från kvällen innan. Kvällen som jag sov bort och som på något sätt satte ribban för hur pass flippat året skulle bli. Med facit i hand så kunde jag antagligen inte ha haft det mer flippat.. Eller? Januari bjöd iallafall upp till fest i barndomshemmet i samband med att Bec fyllde 20. Sedan den dagen har det varit en barnlek att få tag i alkohol vilket jag är djupt tacksam över. (Sade hon och smorde in sina läppar med idomin..Nemeeen) 
I övrigt minns jag januari som en kall månad som jag tillbringade till största delen med Lisa. Boel fyllde 18 och blev några mål på McDonalds rikare. Sa jag också att januari var en av årets mer händelsefattiga månader? För det var det. Dock fick jag helgschema på Kvantum här vilket var en mycket bra händelse.

Hela hösten hade man längtat efter februari och det av en enda anledning. Faktum är årets bästa dag på svensk mark inneföll just denna månad, och på alla hjärtans dag till på köpet. Håkan Hellström på Folkets Hus är någonting jag aldrig kommer att glömma. Så intimt och katastrofalt perfekt. Grejen var också den att tiden före konserten gick till att drömma om och längta efter den och tiden efter att prata om och minnas den. Februari var en Håkanmånad helt enkelt. Punkt.

Mars månad inledde jag i Ludvika hos min fantastiska gamla vän Johanna Lindholm. Eller på Falu lasarett skulle man väl kunna säga. Det var en väldigt tragikomisk upplevelse, men sjuksängen var skön och Falun är fint på natten. Jag, Marie och Sandra myndigförklarades denna månad. Jag vaknade upp på självaste bemärkelsedagen i en lägenhet jag varit på fest i kvällen innan med tandkräm i håret och spya på tröjan, utan lur och diverse andra prylar. Man kan säga att det gick rätt vilt till, i klass med nyåret ungefär.. I slutet av månaden besökte jag G3 vilket blev en minst sagt lyckad första krogkväll som slutade med en gratis-sub. (ja sandra, den var helt for free!) 

I April var man i himlen. Aprilhimlen. Levde loppan med Marie, Lisa mfl på stans krogar. Bartömningen på Huset är nog fortfarande den roligaste kroghelgen jag haft när jag tänker efter.  Fina flickor fyllde år så en hel del tårta blev det ju också. Som vanligt blev April en hoppfull månad som innebar att man såg ljuset i tunneln - att sommarlovet närmade sig till exempel.

Maj var ganska kall för att vara maj om jag inte minns galet. Studentbaler blandades med regn och rusk och jag var ganska glad och nöjd över att ha ett år kvar. Att servera på mösspåtagningsbalen var en härlig upplevelse trots att det gick som det gick, hehe.. Mycket impulsivt satte jag mig en eftermiddag på ett tåg till Gävle för att ha det bra med Sandra och Therese. Och det hade man. Man rundade sedan av månaden med att åka på en shoppingresa till huvudstaden i sällskap av ingen mindre än min Olivia. En riktigt härlig och lång unnarhelg blev det som jag sent kommer att glömma.

I juni tog Malin och andra söta 90:or studenten. Men frågan är vad jag gjorde? Jag halsade sprit på en provisorisk camping tillsammans med tjugotusentals andra bajsluktande och langosätande festivalbesökare i Borlänge stad, sprang genom tornados med skräp och fick träffa efterlängtade människor, däribland Sofia och Rune. Flydde till Falun där jag och mina vänninnor sov bland kossorna och fick duscha och äta mot att vi gjorde rätt för oss på den stora gården. Sen jobbade jag en del i matbutiken också, förstås.

I juli drog man på en spontan roadtrip till Dalarna och Västmanland tillsammans med Syster och Emil. Det är ett härligt minne jag har som innefattade allt från att skeda i en björnskog till att krocka sönder kylaren på bilen. En och annan irländsk minderåring fanns också med på resan, likaså min fina Annie. I juli fanns det också plats för jobb, men framförallt krogstråket med jobbet och en tre dagar lång storsjöyra med mina vänner och sjukt bra musik. Jag tror jag gillade Juli rätt mycket, och allt häng med Alex var en av anledningarna till det. Han är så bra!

I augusti drog jag och tjejerna till varmare breddgrader för att ha en veckas FF och bara rå om varandra och andra härligheter. Titeln årets bästa vecka var given redan från tågstationen i Östersund och jag skulle betala vad som helst för att få uppleva allting igen faktiskt. Tur vi har allt på film! I slutet av augusti skickade Lina ett sms till mig: "hej trean!" stod det och i och med det hade nedräkningen börjat.


September kom och fyra års väntan och längtan var över - Jag träffade min internetkompis Johannes i Göteborg. Det var dock Håkan som avgjorde att tåget skulle gå till västkusten just i september eftersom han höll sin sista konsert på Liseberg just då. Det var lite extra fint och speciellt att se honom i hans hemstad omgiven av tusentals göteborgare. Och när han avslutade allting med Atombomb small man av..
I skrivande stund har jag en stor längtan efter den där staden igen. Ta mig tillbaka.

Oktober gick så jävla fort. Så fort att jag inte hann göra nåt minnesvärt tror jag. Var dock på Lisa Landins 18årsfest och det var kul! I övrigt rullade livet bara på i vanlig ordning med skola, jobb och träning på fristilen.

Visst var det i november vi hade höstlov? Det var snöfritt på marken och Lindholm kom upp för en veckas umgänge. Vi drogade och gick på Marité för sista gången. Det blev dags för höstforum på vemdalsskalet där jag levde tillsammans med tio andra stårser och hade fruktansvärt, jag menar FRUKTANSVÄRT kul! Dessutom fyllde äntligen Kajsa år och Melissa Horn kom till stan. November har tidigare haft en tendens att vara årets absolut tråkigaste och gråaste månad, men inte 2009 alltså..

December var en enda lång längtan efter jullov och Alex, men innehöll också en förjävla bra resa till Övik tillsammans med Kajsa och Bengt samt en och annan kopp glögg. Festande kändes dock inte lika aktuellt som i november. Man hade liksom fått nog lite. Men julen var för en gångs skull hemskt mysig och kravlös och nyår var som ett nyår ska vara, antar jag.. Mer om det i ett annat inlägg. Heheeee

Jahapp.. Det gångna året i kort? Jo tjena! Men det var nödvändigt det här och när man ser det svart på vitt så har jag hunnit förbannat mycket på ett år. Nu är jag redo och laddad inför 2010! Så in i fan så in i helvete


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0