Det här med att åka buss

Jag gör det rätt ofta nu va, och det är verkligen nåt.. särskilt över det. Eller busschafförer.
Med det menar jag dock inte att det är något särskilt som i särskilt bra över dem utan mer särskilt som i omänsliga fast med inslag av ett mänskligt beteende. Men oftast omänskligt. En gång när jag skulle åka buss från Friskis & Svettis så klev jag på, sa "halv" till busschaffören för att slippa betala fullt pris osv nivet.. Varpå han svarar "räcker det så?" Öh, tänkte jag och frågade "va?". Han svarar "ja, känner du dig tillfredsställd med bara en halv?"

Sen dess har jag tyckt han har varit stans största idiot.

Och ikväll efter jobbet körde han bussen hem. Jag klev på, sa "halv" och la fram mina tolv kronor framför honom. Då vinkar han åt mig och säger "halv, halv". Öh, tänkte jag då igen men han inte säga "Va?" förrän han böjer sig fram och säger "annars heter det BAAAARN".

Men jag är inget barn?! Jag är lik förbannat mer halv än barn iallafall. Jävla skitgubbe. 
Jag väntar hellre ett år i 30 minusgrader på nästa, än åker med hans buss igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0