En annan busshistoria

En gång förra veckan när jag åkte buss påväg hem från jobbet och den i vanlig ordning stannade till på busstorget för att byta chafför innan den fortsatte mot Lugnvik så hände en grej. Det var en kvinna som körde bussen först. En blond, ganska storvuxen dam i 45-årsåldern kanske. En något äldre man bytte av henne utanför Subway, men ville tydligen inte släppa av kvinnan. Då jag var den enda resenären på bussen så fick jag ta del av diverse dispyter/konstigt flirtande de båda chafförerna emellan..

Jag vet inte om kvinnan ens hade lagt märke till mig, trots att jag hade gett henne tolv kronor en kvart tidigare. Hon var iallafall kissnödig och sa "fuck you" till mannen för att han var dryg och vägrade öppna bakdörren för henne. Jaha? Ja, jag minns att jag småflinade lite åt de båda men hur kul var det egentligen? Ett tecken på att de var lite mänskliga, men mest obehagliga. Är man på sin arbetsplats så är man. Det ska jag ha i åtanke varenda gång man inte orkar göra nåt vettigt på Ica och står och pratar massa strunt istället..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0