Festivalkoll

Rätt ofta när kompisar pratar om sommarens festivaler, vart det är man bör åka i år osv, så känner jag bara att ...va? Har jag inte gjort ifrån mig det där nu? P&L 08 och 09, räcker inte det? Nej, det gör kanske inte det..
Men om det bär iväg, då är frågan vart? Emmaboda? Arvika? PIP? Hultan? P&L? Roskilde? Yran? WOW?

Valet blir svårt, så det gäller att strukturera upp saker och ting, dra en liten jämförelse. Eftersom det vore fel att inte ta hänsyn till vilka band som lirar vart och därefter avgör vart man ska fara, så tänker jag helt enkelt.. rada upp banden som drar..

Emmaboda:
Hästpojken
Hoffmaestro
Maskinen
Crystal castles
Parken

Arvika:
Krunegård
Ingenting
Familjen
Kent
Name the pet
shout out louds
Teddybears


PIP:
Btvatd
Hoffmaestro
Maskinen
Name the pet
Hästpojken
Teddybears
Ingenting


Hultsfred:
Kent
shout out louds
Maskinen
familjen

P&L:
Kent
Ark
Krunegård
Melissa
Ingenting
Name the pet

Yran:
Lasse
Kent
Broberg
Krunegård
Ingenting
Hoff

Roskilde:
Muse

WOW:
-

I nuläget känns det som att Roskilde, wow, Yran och P&L ligger sämst till iallafall.. Samt hultsfred eftersom Arvika har 3/4 artister.

PIP ligger bättre till än Emmaboda eftersom de har Billie. Billie går helt klart före crystal,
trots att Emmaboda är billigare.

Arvika har jag ingen opinion om ännu.

Vad säger ni andra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0