Ballad från ett datarum.

2006 var året då jag hade mitt livs hittills bästa sommar.
Det var hemmafester i byarna med samma gamla galna gäng. Det var fyllekörningar och cykelolyckor.
Kebabtallrikar och lapin 7.0. Hångel på bryggor och hennatatueringar i svanken.
Och jag har många gånger undrat om jag någonsin kommer uppleva en bättre än den.

Men såhär i mitten av juli 2010 kan jag konstatera att denna sommar har visat stor potential till att knipa den titeln.

Jag menar, bara de senaste dagarna har varit fruktansvärt bra på de flesta sätt. Vädret har varit fantastiskt. Sällskapet har varit ännu bättre. Jag har ätit sushi för första gången och slagit killen i mitt liv på jongleringstävling. Jag har druckit rosé på ett lakan en hel eftermiddag och representerat kvantum på en maxifest. Jag har gett Sunqen en egen lägenhetsnyckel och sett spanien vinna fotbolls-VM. Dessutom har alla storsjöcupsdeltagare åkt hem nu och jag har för säkert första gången hjälpt till att laga en hel middag hemma i byn. Ett tecken på mognad skulle jag kalla det.

Och att det blåser upp till någon slags storm där utanför fönstret rör mig inte i ryggen. Så länge du är med mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0