Blindsided

Det känns som det aldrig kommer sluta regna utanför mitt fönster.
Det känns som jag aldrig kommer sluta gäspa. Eller somna.
Det känns som Bon Iver är hundra procent rätt för en kväll som ikväll.
Jag mår bra. Har lite hosta. Men ett jobb, som jag ska till även imorgon.

Idag hände en rolig grej. Eller, halvrolig.
Under min tid på Ica har jag sålt kondomer till tre personer. Tre, varav en idag.
Hur mycket tobak jag har sålt är svårare att hålla i huvudet. Åtskilliga paket, stockar, dosor osv.
Så mycket kan jag säga.

Har jag sagt att det är 18-årsgräns på tobak? Eller visste ni det redan? Visste ni också att tobakskvittona ser exakt likadana ut som kondomkvittona?
Är det ganska lätt att förstå hur lätt man gör det misstag jag gjorde idag? Dvs, frågar efter leg när personen i fråga handlar kondomer? 

Åh, det var ett fantastiskt ögonblick ändå. Hon och jag. Och hennes kille som stod bakom henne i kön och rodnade lite. Hennes viskningar. Mitt skratt. Sen allvar. Ny kund. Och jag var glad för hennes skull. Inte för att killen såg nice ut, utan för att jag känner på mig att hon förtjänade ett "schysst ligg", som Claesson skulle ha uttryckt sig.

I övrigt hände nog inte så mycket. Fick veta att Bacci flyttat till Landskrona för två månader sedan. Och att Tysken bytt Ica mot en pizzeria på Frösön.

Jag handlade, åkte hem, såg en dokumentär på svt play om den sexuella revolutionen. Och nu är det läggdags!
Fem dagars arbete till långhelg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0