Friday night

Blå himmel och sol har blivit ganska vanligt förekommande i länet nu,
så vanligt att man har svårt att uppskatta de soltimmar vi får och att
regniga kvällar känns så mycket mysigare..

Samtidigt vet jag att jag skulle vara så mycket mindre glad och tycka
att allting var så mycket jobbigare, om inte den där solen fanns..

Hur som helst var det otroligt skönt att kunna ligga kvar i sängen hur
länge jag ville imorse. Trots den förmånen var jag uppe strax efter nio.
Började plocka ihop massa saker och kläder i väskor som jag sedan tog
med hem när mamma och kom hämtade mig framåt eftermiddagen. Jisses,
vad skönt det ska bli att komma ifrån den där lägenheten ändå. Den hör på
något sätt till det förflutna nu, trots att jag fortfarande bor i den. Men jag vill
det inte. Den är gymnasiet och jag har inte längre med gymnasiet att göra..

Anyway, väl hemma la jag mig på en filt i gräset, smorde in mig med sololja,
drog på p3, knäppte en cider och läste SOLO enda tills solen gick i moln. Huuuur
jävla nice som helst tycker jag att det var!

Nu börjar dock kvällen lida mot sitt slut. Likaså ledigheten. Tror minsann att jag
jobbar fem dagar nu innan nästa lediga dag kommer. Men det blir nog bra det.
Låt tiden gå fort bara, så kanske en efterlängtad liten hjälte kommer hem snart!



Jag har vandrat som en vilsen stenstaty
Jag har vart på rymmen utan någonstans att fly
Det här är slutet på resan och början på en ny
Med dig, med dig, med dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0