Hujeda mig, sånt barn han var

ej värre tänkas kan. Och Robin var det namn han bar, ja Robin hette han.
Killen från Östersund. Killen i Båstad. Killen med drinkbordet för 100 000 spänn. Killen som slänger sig med sjukt avtändande raggningsrepliker, har jag hört. Killen i Aftonbladet. Killen som enligt Katrin Zytomierska är sveriges töntigaste kille osv osv.

Ja, det finns inte så mycket att säga om saken. Jag blir trött av den. Jag tycker det är tråkigt att folk bryr sig om sådana som honom, och jag tycker det är minst lika tråkigt att han och hans kompisar inbillar sig att de skulle vara några slags "Östersundsprofiler" samt som om en s.k karriär på SvD vore en bedrift. För mig är det inte det.
Jag vill till och med påstå att ett jobb på Ica är betydligt mer värdigt. Men, det är ju jag det och alla har vi väl olika intressen, ambitioner, värderingar osv. 

Och jag drog inte bara EN lättnadens suck när jag insåg igår att jag om någon månad slipper marité. Slipper flukta. Slipper gå förbi svenskan. Slipper den här stan. Slipper allt annat som smutsar ner det annars, ganska trevliga och vackra Östersund.

Hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0