Ingenting duger, och det var inte jag som sa det.

ni vet hur det är,
när allting går åt
ja. helvete.

ikväll var en sån kväll.
stängning och kvällsansvarig.
teknik som strular. återköp hit.
hyra film dit. norskar som kommer
för att storhandla. 2 minuter i nio.
dags att byta kvittorulle. annars 
ingen butiksavstämning. och bussen,
den gick
för några minuter sen.
det är några minuter tills nästa går.
cirka trettio sådana minuter..

lite halvt okul att veta att man fick
lön till halv tio. och var hemma halv elva.
busschauffören kunde tydligen inte rutten.
när vi nästan var i stan
vände han och åkte tillbaka
till odenbacken kom vi. så vände han
igen. och som för att missa brunnsgränd
med flit, körde han in på prästgatan och
snurrade runt, runt.. 
stackars
nya busschaufför.
men mer stackars mig. 

nu är klockan dryg halv tolv och jag
har ätit tre små smörgåsar och druckit
två glas juice. hungrig blev man. törstig 
också. och så hör man både syrrans och
annies röst, och vet att sanebe, pemil och
sara hittat hem igen. NU kan jag sova gott.

Så godnatt. Och puss på Kibens onda mage. 
Hoppas det går över snart!  

Kommentarer
Postat av: Linnéa Sundberg

nej men jag publicerade det bara igen ;)

2010-07-19 @ 15:14:51
URL: http://linneaasundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0