What's the point?

Jag är lortig. Och luktar svett.
Johnossi spelar sin sista låt nu.
Och snart inleder KENT, för att
så småningom äta sina våfflor.

Ja, ni vet. Våfflor och sushi, det
var vad Jocke Berg och gänget
ville ha efter spelningen. Och
yoghurt och brämhults skulle
de tydligen få, men den påsen
blev kvar på Kvantum den!

Åh, jag har på allvar upplevt
den segaste och tråkigaste
arbetsdagen någonsin idag.
Ja, jag menar det! Ville gå
och lägga mig redan efter
en timme. 

Sen att jag uppenbarligen
var den enda nyktra på
bussen hem gjorde mig
inte mindre irriterad.

Ändå har jag överseende.
Ändå kan jag förstå de små
liven som poserar i busskuren
och slänger nonchalant sin
pet-flaska med en sista skvätt
rödvin i. Eller rosé. Eller hb.

När man var 15 hade man
jävligt kul helt enkelt. Synd
för mig att jag är 19. Eller?

Nu går jag och lägger mig.
Får se när damerna trillar in
inatt då, och hur ljudlösa de
må vara.. he he

PUSS till killen på andra sidan atlanten


Kommentarer
Postat av: caroline

martina, du gör min kväll! det känns bra att veta att jag inte är den enda som sitter hemma på yran-fredagen och jämrar mig över fulla små människor.

PUSS!

2010-07-30 @ 23:46:00
URL: http://carolinestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0