Om att befinna sig mitt emellan någonting.

Just nu sitter jag i världens dilemma..
Det störiga är att jag aldrig hade behövt sitta här
om man bara hade kommunicerat lite bättre.

Problemet är funktionärsjobben jag har fått på
festivaler i sommar. Det på Arvika tackade jag
nej till eftersom det kändes som jag behövde
prioritera att tjäna riktiga pengar, och med tanke
på att det är en bit att åka också så skulle det kosta
väldigt mycket om jag skulle åka på alla.
Så fick jag ju veta att både jag, Emil och Sandra har
fått jobb på P&L vilket kändes som det skulle kunna
bli världens roligaste grej. Känns fortfarande såklart..
Det som känns lite halvjobbigt med P&L är att jag har
redan varit där två år i rad nu & att om jag skulle behöva
välja skulle jag se någonting nytt, något inte fullt lika mainstream,
något som kanske är lite mer jag & där jobbet är bättre.
På P&L fick jag visserligen jobb i Öltält, men som diskplockare.
På Emmaboda däremot fick jag jobb i Baren, vilket känns både
roligare och som en bättre erfarenhet. Dessutom spelar Billie där,
vilket är jävligt viktigt för mig att inte missa.
Jag tackade ja till Emmaboda när jag fick mail om det, men blev
sedan tveksam eftersom det ligger långt hemifrån och att jag i så
fall skulle åka helt själv.
Nu är läget dock annorlunda, eftersom Emil också har fått jobb där med mig.
Ännu ett problem är att jag bara dagen innan jag fick veta att han också fått
det, sa att jag kunde jobba den veckan istället och vara ledig under P&L-veckan hellre.
Dessutom var det jävligt många som skulle vara lediga Emmabodaveckan, som är samma
vecka som Yran är, och då kändes det som att jag skulle vara garanterad mycket jobb just då.

Så hur gör jag nu? Vad skulle vara roligast och vad skulle vara smartast är två frågor som ställs mot varandra.
Och är det ens möjligt för mig att åka på Emmaboda nu eller måste jag jobba?
Borlänge ligger närmre. Jag gillar Borlänge på sommaren. Och där har jag varit förr. Vet på något sätt vad som gäller. Men Emmaboda, emmaboda. En liten festival med bra musik, framförallt Billie och sen ett roligt jobb bakom bardisken.


Kan inte alla bara ge mig ett råd var, så blir jag väldigt tacksam. :-)

Kommentarer
Postat av: annie

emmaboda så klart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0