Om att låta bli andras grejer.

En del saker har jag svårt att förstå mig på. Hur vanliga människor kan vara så jävla efterblivna ibland.
Jag hade inbrott i min bil inatt. Alla dörrar var olåsta och bilen uppenbart genomrotad, men det enda som blivit stulet var panelen till bilstereon och ingenting var uppbrutet eller förstört. Så, varför i hela friden gör man då inbrott? Antingen så var det någon liten tattare som skulle göra sitt första inbrott, men failade eller så ville någon helt enkelt inte att jag ska lyssna på Billie när jag kör min bil. (KIBÄN VAR DET DU????)

Hur som helst så var det ju tur i oturen för min del måste jag säga, men frågar kvarstår: Hur tänker folk?
Människor som hittar en plånbok på en buss till exempel. Varför lämnar man inte tillbaka den till ägaren?
Människor som hittar ett tappat kort på krogen. Varför tömmer man då kontot i baren? Likaså om man
hittar ett garderobskort. Känns det inte helt jävla självklart att lämna in det då istället för att lösa ut både jackor och väskor som tillhör någon helt annan person? Uppenbarligen inte..

Kaaaan ju vara en idé att tänka två gånger den/nästa gång du råkar över något som inte är ditt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0