Budapest

Halla dar!
Nu ar jag pa lite battre humor sen igar.
Befinner oss finally i Budapest efter en lang resa som borjade 22 igar kvall och slutade 17 idag.
For att spara pengar valde vi att tillbringa natten pa tag vilket resulterade i att vi hamnade i samma kupe som en liten fet kroatisk pojke och hans mamma. Pojken visste att vi inte forstod kroatiska, anda fortsatte han prata.
Han skrattade och javlades hela tiden och ville lyssna pa min mp3 och spela spel pa min mobil hela tiden. Sen skrattade han sa han fes, det var dock lite kul... Vi har filmat grabben, sa kan bli en fun film pa fejjan så smaningom.

Hur som helst, tiden i kroatien var resans hittils storsta besvikelse. Det var halvtaskigt vader och inte alls sa billig som vi forvantat oss. Folk var inte heller sa trevliga, ungefar i klass med fransman. Men vi bodde typ hemma hos en trevlig kroatisk familj i en lagenhet som de hade for inte svinmycket  sa det var ju bra iaf. Basta avslutet fick vi tack vare en trevlig kille som agde ett internetcafe som vi satt pa hela dagen i vantan pa vart tag. Supertrevlig faktiskt!

I forrgar var vi forresten ut pa en o ocksa. Brac. Den var fin och jag och anna at pepparstek.. Som vi trodde inte var sa dyr, men som visade sig vara det iaf... he he

Som ni forstar borjar det bli lite tajt med pengar. Darfor ar de gott att det ar sa billigt har i Ungern. Imorgon om det ar lika daligt vader som nu ska vi pa SPA. Dar ska man fa en hel behandling for hundralappen, wihooo..

Vi bor lite sunkigt har. Eller jattesunkigt. Ett hostel som saknar namn. For att ta oss dit plankade vi tillsammans med gubben som verkar gay och som ager stallet pa bussen.. Vi bor i ett rum med 12 sangar. Tydligen fyra andra svenska tjejer, men som vi inte traffat an. Och en brittisk tjej som kom samtidigt som oss..


Ah, saknar alla er hemma bara sa ni vet!!!
PUSSS

Kommentarer
Postat av: Marie

Nu kan jag inte hålla mig från att skriva till er längre :) Är inne på bloggen flera ggr/dag och väntar på nya upplägg! Ha det bäst, ses i slutet av månaden, hääälsa anna & johanna! Puss på er

2010-09-08 @ 16:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0